Bilgi ve İhbar Merkezi / Kayıp/Çalıntı İhbarı

Cihazımı kaybettim/çaldırdım. Ne yapmalıyım?

5809 sayili Kanunun 58 inci maddesinde "Kurum sistemine kayitli olan elektronik kimlik bilgisini haiz cihazi çalinan, yagmalanan, kaybeden veya her ne suretle olursa olsun rizasi disinda elinden çikan kisiler cihazinin elektronik haberlesme baglantisinin kesilmesi için öncelikle bilgi ve ihbar merkezine basvururlar." Söz konusu mevzuat çerçevesinde Bilgi ve Ihbar Merkezi'nin telefon ile aranmasi ve verilen bilgilerin dogrulanmasi halinde cihazin haberlesme sebekesinden hizmet almasi engellenmektedir.

Bilgi ve İhbar Merkezi’ne nasıl ulaşırım?

31 Ocak 2006 tarihinde faaliyete geçen Bilgi ve İhbar Merkezi Çağrı Merkezi'ne (0 312) 294 94 94 numaralı telefonu aramak sureti ile 7/24 ulaşılabilmektedir.

Kayıp/çalıntı ihbarı nasıl gerçekleşir?

Kayıp/çalıntı ihbarının gerçekleşmesi için hat sahibi olan kişinin telefon ile ihbarda bulunması gerekmektedir. İhbar sırasında kişinin vermiş olduğu bilgiler doğrulanmak üzere ilgili GSM İşletmecisine iletilmekte ve kişinin verdiği bilgilerin doğrulanması halinde cihazın haberleşmeye kapatılması işlemi gerçekleşmektedir.
Savcılık ve mahkeme kararı ile kapatılan ya da Bilgi ve İhbar Merkezi'ne yapılan kayıp/çalıntı ihbarları doğrultusunda kapatılan cihazlara ilgili GSM işletmecisi tarafından "YASAL UYARI <imei> IMEI numaralı cihaz ÇALINTI'dır. En yakın kolluk kuvvetine teslim ediniz" içeriğinde mesaj gönderilmektedir.

İhbarın onaylandığını nasıl anlarım?

İhbarda bulunulduktan sonra cihaza ait IMEI numarası "http://www.mckstk.gov.tr/node/56" adresinden sorgulandığında "çalıntı ihbarı yapılmış cihaz" olarak görülmektedir. İhbar doğrulandıktan sonra yapılan sorgulamada söz konusu ifade "çalıntı cihaz" ibaresine dönüşmektedir.
İhbarı doğrulanmayan kişilere kısa mesaj (SMS) gönderilmesi sureti ile bilgi verilmektedir. Ayrıca, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'nun Bilgi ve İhbar Merkezi'nin aranması suretiyle de ihbar sonucu öğrenilebilmektedir.

Kayıp/çalıntı cihazımın bulunmasını istiyorum. Ne yapmalıyım?

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu; cihazı çalınan, yağmalanan, her ne suretle olursa olsun rızası dışında elinden çıkan veya cihazını kaybeden kişilerin başvurusu üzerine cihazın elektronik haberleşme bağlantısının kesilmesine veya açılmasına yetkili kılınmıştır.
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun çalınan, gasp edilen veya kaybedilen telefonları bulmak ve ilgili kişiye teslim etmek gibi görevleri bulunmamaktadır.

Satış yaptığım dükkanımdan kullanılmamış cihazlarımı çaldılar. Çalan kişilerin satmasını ya da kullanmasını engellemek için ne yapmalıyım?

Kullanılmamış (sıfır) cihazların ihbarı evrak yolu ile Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'na yapılmaktadır. İhbarda bulunabilmek için firma yetkilisinin kimlik bilgileri, firmanın vergi levhası fotokopisi, çalınan cihazlara ait fatura nüshaları,imza beyannamesi,kolluk kuvveti tutanağı belgelerinin bir dilekçe ekinde sunulması gerekmektedir.
Sisteme girilen ihbar neticesinde cihazların bloke işlemi gerçekleşmekte ve IMEI numarası sorgulamalarında "çalıntı cihaz" ibaresi yer aldığı için söz konusu cihazların satılması ve kullanılması engellenmektedir.

Satın almış olduğum cihazı hiç sim kart takmadan çaldırdım/kaybettim ne yapmalıyım?

Kullanılmamış (sıfır) cihazların ihbarı evrak yolu ile Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'na yapılmaktadır. İhbarda bulunabilmek için ihbarda bulunan kişiye ait imzalı dilekçe ekinde, TC Nüfus Cüzdanı fotokopisi ve kolluk kuvvetine ait tutanak sunulması gerekmektedir.
Sisteme girilen ihbar neticesinde cihazların bloke işlemi gerçekleşmekte ve IMEI numarası sorgulamalarında "çalıntı cihaz" ibaresi yer aldığı için söz konusu cihazların satılması ve kullanılması engellenmektedir.

Kayıp/çalıntı ihbarında bulunduğum cihazımı buldum. Tekrar haberleşmeye açılmasını nasıl sağlarım?

Yapılan kayıp ve çalıntı ihbarı ancak ihbarda bulunulan yöntem ile iptal edilebilmektedir. Savcılık talimatı ile haberleşmeye kapatılmış olan cihaz Savcılık talimatı olmaksızın açılmamaktadır. Telefon ile alınmış bir ihbar sonucu kapatılan cihaz; ihbarda bulunan kişinin araması ve kimlik bilgilerinin doğrulanması halinde haberleşmeye açılmaktadır.

Ana sayfa | Arama | İletişŸim | RSS Akışları | ܜyelik | Site Haritası | English